Read Cronache della mia vita by Igor Stravinsky Free Online


Ebook Cronache della mia vita by Igor Stravinsky read! Book Title: Cronache della mia vita
The author of the book: Igor Stravinsky
Edition: Feltrinelli
Date of issue: 2013
Loaded: 2809 times
Reader ratings: 5.8
ISBN: 8807881306
ISBN 13: 9788807881305
Language: English
Format files: PDF
The size of the: 18.39 MB
City - Country: No data

Read full description of the books:



“Evocando i miei ricordi dovrò necessariamente parlare delle mie opinioni, dei miei gusti, delle mie preferenze e dei miei odi. Ma so fin troppo bene quanto tali sentimenti mutino con il trascorrere del tempo. [...] Oggi mi accingo a questo lavoro con il proposito di presentare al lettore la mia vera immagine e dissipare tutti i malintesi che sono sorti attorno alla mia opera e alla mia persona […]. La maggior parte delle persone ama la musica in quanto si propone di trovarvi delle emozioni quali la gioia, il dolore, la tristezza, un’evocazione della natura, lo spunto per sognare o ancora l’oblio della ‘vita prosaica’. Vi cerca una droga, un doping. Non ha importanza se questo modo di capirla venga espresso direttamente o attraverso un velo di circonlocuzioni artificiose. Sarebbe ben poca cosa la musica, se fosse ridotta a una simile destinazione. Quando la gente avrà imparato ad amare la musica in sé e per sé, quando l’ascolterà con un altro orecchio, il suo godimento sarà di un ordine ben più elevato e più potente e tale, allora, da permetterle di giudicare la musica su un altro piano e di rivelarle il suo intrinseco valore.” Stravinskij è stato un innovatore straordinario e in questa autobiografia racconta la sua verità sulla vita che il destino gli ha riservato.


Download Cronache della mia vita PDF Cronache della mia vita PDF
Download Cronache della mia vita ERUB Cronache della mia vita PDF
Download Cronache della mia vita DOC Cronache della mia vita PDF
Download Cronache della mia vita TXT Cronache della mia vita PDF



Read information about the author

Ebook Cronache della mia vita read Online! Igor Fyodorovich Stravinsky was a Russian composer, pianist, and conductor. He is widely acknowledged as one of the most important and influential composers of 20th century music.

He was a quintessentially cosmopolitan Russian who was named by Time magazine as one of the 100 most influential people of the century. He became a naturalized US citizen in 1946. In addition to the recognition he received for his compositions, he also achieved fame as a pianist and a conductor, often at the premieres of his works.

He also published a number of books throughout his career, almost always with the aid of a collaborator, sometimes uncredited. In his 1936 autobiography, Chronicles of My Life, written with the help of Walter Nouvel, Stravinsky included his infamous statement that "music is, by its very nature, essentially powerless to express anything at all."


Reviews of the Cronache della mia vita


ELIJAH

Useful book, lots of information

THEO

It reads on one breath.

WILLOW

Poignant book.

ADAM

The book liked more than the previous

CHARLOTTE

The most favorite book of all books




Add a comment




Download EBOOK Cronache della mia vita by Igor Stravinsky Online free

PDF: cronache-della-mia-vita.pdf Cronache della mia vita PDF
ERUB: cronache-della-mia-vita.epub Cronache della mia vita ERUB
DOC: cronache-della-mia-vita.doc Cronache della mia vita DOC
TXT: cronache-della-mia-vita.txt Cronache della mia vita TXT